karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Nyheter på familjefronten - Hadars hus och Fridas baby

Publicerad 2015-10-04 12:58:35 i Allmänt,

September var återigen en väldigt intensiv månad både på jobbet och privat. Det hela går bra och jag tycker fortfarande att arbetet som projektledare är kul och att det fungerar bra att leva som Tord och jag gör. Nu har det gått tre hela år! Jag har kommit in i min roll på jobbet, har ett bra kontaktnät och duktiga medarbetare. På fritiden är det fullt upp men jag har faktiskt minskat ner lite och det händer att jag är hemma en kväll utan något särskilt att göra. Och bäst av allt, utan att jag känner mig alltför orolig av att vara själv. Första helgen reste Tord och jag till Norge för att träffa Hadar och se hans fina nya bostad han bygger på Stokkoya, väster om Trondheim. Frida har varit jättesnäll och skicklig och ritat ett fantastiskt fint hus som passar Hadar perfekt. Man ser havet från alla rum, det är fina detaljer (nedsänkt badkar), smart planlösning (sovloft) och fina färger (grönt, vitt, svart) och material (trä, sten, kakel, marmor). Hadar var en bra uppdragsgivare tyckte Frida. –Han hade specifika krav och var väldigt engagerad. Jag var mycket imponerad, det blir verkligen jättefint.
Utsikt från vardagsrummet:
Badkaret:
Lite byggmaterial kvar på framsidan av tomten men det ska bort.
Hurtigruten kommer varje dag klockan 16.00:
Helgen efter var jag i Stockholm för att fira en kompis som fyllde 60 år. Det var en trevlig fest och kul att träffa vänner. Jag hann med att träffa Frida, Joao, Kristin, Mia och min Mamma också. Sedan blev det en helg i Basel utan besök. Som sagt, det är OK att vara själv nu. Ni ska veta att jag aldrig tidigare har bott själv i hela mitt liv så det är något jag kämpar med. Moster Marianne tyckte att det var på tiden! På söndagen träffade jag en kollega och jag fick rida hans häst en timme ute i naturen. Tisdagen den 22 September fick jag ett efterlängtat samtal från Frida. – Jag har fött en dotter, allt har gått bra! Åhh, underbart, vad roligt! Men min nästa resa till Sverige var inte planerad förrän i slutet av oktober och kommande helg skulle jag till Paris med Kristin, kusin Anna och hennes dotter Sara. Jag ringde SAS direkt och frågade efter biljett Zurich- Stockholm- Paris. Det kostar 16000 sade de, men till slut hittade de en resa för 6000. Så blev det, jag reste ut torsdag för att besöka den nya familjen och fortsatte till Paris dagen efter. Babyn var så fin och jag kände en stark värme inombords när jag höll den lilla i min famn och kände återigen den speciella doften av baby. Stolt och glad mormor är jag nu!
Resan till paris var rolig och fylld av shopping. Särskilt sjalar som är en gemensam passion för oss. Hoppas resa dit med samma sällskap en gång till.

Kommentarer

Postat av: Birgitta Jonsson

Publicerad 2015-10-04 14:48:23

Roligt att kusinerna trivs ihop och att det sprider sig till sysslingarna. Och Paris är en så härlig stad!

Svar: Ja det är kul att de umgås också, Det började efter släktträffen i Halmstad.
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-04 16:18:55

Ser fram emot att hälsa på om två v! Trevlig rapport! Kram / Gunilla

Svar: Ni är så välkomna. Låt oss höras nästa helg och planera besöket. Tex tur till Novartis och konstmuseum.
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Anna Karin

Publicerad 2015-10-04 17:24:23

Åh, så underbart med en liten unge!
Grattis till mormorsskapet!
Faster AK

Svar: Tack!
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Kusin Anna

Publicerad 2015-11-01 20:07:28

Härliga minnen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela