karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Återigen en intensiv period både jobbmässigt och privat

Publicerad 2015-03-29 22:30:00 i Allmänt,

Det har varit mycket att göra på jobbet under mars månad och sista veckan var extremt intensiv. Jag var tvungen att jobba sent varje kväll och kulmen var i fredags när jag fick ägna hela dagen och kvällen åt att reda upp saker som inte gått som planerat. Det blev en ofrivillig snabblektion i att hantera arga kunder, vara kreativ och samtidigt behålla fokus under stark stress, hitta rätta personer att nå en lösning med samt att kontinuerligt kommunicera status till berörda personer. Jag insåg att det allra viktigaste var just att kommunicera rätt sak i rätt tid, faktabaserat och utan känslomässiga värderingar. Jag får se nästa vecka om det lyckades. Stackars Tord som kom till Basel fick sitta och vänta på mig på en restaurant. Han beställde klokt nog pizza innan köket stängde så jag fick något i mig den dagen. Annars har det varit roligt med en tjänsteresa till Japan. Här är bilder på en specialitet från Osaka, en slag pannkaksröra med ost, skaldjur och grönsaker som de tillagade vid bordet:
Direkt efter resan åkte jag till Zermatt med Frida och Kristin. Vi fick tre härliga dagar och särskilt måndagen var helt fantastisk med stålande sol, välpistade backar, svag vind och underbar skidåkning på glaciärer. En dag var det ultraskidtävling och deltagarna kämpade sig uppför berget påhejade av schweiziska lurspelare
Min förmåga har nått oanade höjder efter all träning och lektioner. Döttrarna var glada att slippa vänta på mig och jag längtar redan nu till nästa skidsäsong. Efter den jobbiga fredagen fick Tord och jag till slut en lugn och skön helg. På lördagen besökte vi två kemistvänner som bor i Olten sedan 20 år, Ulrika och Zoltan. I Olten finns det bl.a. en fin gammal övertäckt bro och en ölpub tillika skytteklubb:
Slutet gott, allting gott.

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2015-03-30 00:22:07

Du gjorde ju helt rätt: ' Jag insåg att det allra viktigaste var just att kommunicera rätt sak i rätt tid, faktabaserat och utan känslomässiga värderingar'.
Proffsigt, Karin!

Ha en skön påskhelg!! Jag åker själv söderut till föräldrar och gamla vänner.

Svar: Tack det samma!
karinemigrerar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela