karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Jul i Bet,,, nej i Basel

Publicerad 2014-12-19 22:21:37 i Allmänt,

Sista dagen på jobbet för i år och jag slutade lite tidigare än jag brukar, redan vid 4-tiden. Det var fortfarande ljust ute och jag tog några bilder på vägen hem. Hej då Novartis för ett tag (kontoret/labbet ligger längst bort i bilden)!
Här är julkrubban jag beskrev i en tidigare blogg:
Jag tittade in i Bookbinders design och blev förtrollad av alla fina papper och pennor. En gästbok i Basel kanske? På vägen ut ur butiken såg jag en gammal man som höll på att ramla ihop alldeles framför mig. Jag sträckte fram mitt högra ben så att han inte skulle krossa sitt huvud mot stentrappan och jag lyckades fånga honom och sedan hålla hans huvud tills hans sällskap lade sin mjuka väska som kudde. Efter ett tag kvicknade han till och jag gick sakta därifrån. Ingen noterade mig och min insats, alla runt omkring var helt upptagna av mannen. Lika bra det, jag vet inte vad jag skulle ha sagt. Efter en runda på Grieder och ”nur schauen” samt inköp av fredagsmat på Globus, var det plötsligt mörkt ute. Marknadsplatsen och rådhuset:
På Freie Strasse (gratisgatan enligt Google translate) ligger Bally, Louis Vuitton, Lacoste och Hermès och där var det också fint:
I morgon åker jag hem till Sverige och stannar i hela två veckor, det ska bli jättehärligt. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar jag alla som läser min blogg!

Kommentarer

Postat av: Maria Lettius

Publicerad 2014-12-30 20:52:44

Allt gott inför 2015 och en stor kram från Maria!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela