karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Bekräftande kommentarer

Publicerad 2014-12-10 22:50:00 i Allmänt,

Idag var jag på återbesök och läkaren konstaterade att operationen gått bra och att alla otäcka celler är borta. Ingen mer behandling behövs. Jag blev sjukskriven en vecka från i onsdags och skulle egentligen inte ha varit tillbaka på jobbet förrän idag. Läkaren såg min medhavda laptop, tittade mig stint i ögonen och frågade- När började du jobba? Ja, lite bara hemifrån i fredags och så var jag på kontoret i måndags svarade jag undvikande. Vad gör du på arbetet? Jag berättade och hon utbrast: Power woman! Då kom jag att tänka på vad de sa när de mätte min puls: Oh, you have a sporty pulse, do you train a lot? Min nya identitet- Power woman with sporty pulse! Klart bättre än "världens svagaste kvinna som gör allting fel" vilket var min (ok något ironiska) självbild när jag var runt 30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela