karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Vänner på besök

Publicerad 2013-09-22 18:38:00 i Allmänt,

Den här helgen kom vännerna Bodil och Christer för att hälsa på, mycket trevligt. Vi gick omkring i Basel och vi besökte Novartis Campus. Jag känner mig lika stolt varje gång jag får tillfälle att visa denna unika arbetsplats med alla fina byggnader som på olika sätt speglar temat "Transparens, Kreativitet och Mångfald". Christer känner en kollega till mig, Susanne, och vi bjöd in henne på middag på lördagskvällen:
Tord fixar förrätt:
På söndagen gick vi på konstmuseum, Foundation Beyeler. Det var fjärde gången jag var där, men det gör inget för de byter ut konstverken ofta så det var mycket nytt att titta på ändå. Efteråt åt vi kalvlever med rösti och Madeirasås, en supergod klassiker jag inte heller tröttnar på. Det var löpartävling i Basel idag: 10 km, halvmara och mara. Jag ska definitivt anmäla mig till nästa år - i målgången får man öl! Bästa sportdrycken eller? . j

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-09-23 08:39:56

Jag vill också springa löptävlng i Basel!

Postat av: Per

Publicerad 2013-09-23 22:42:06

Alltid kul att läsa din blogg. Vi ser fram mot allhelgonahelgen. Verkar praktiskt att bo mitt i Europa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela