karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Polisen tog mitt körkort

Publicerad 2013-09-26 23:21:07 i Allmänt,

Idag ansökte jag om schweiziskt körkort hos polisen. Det var en procedur i sig att fixa ansökan. igår hämtade jag ansökningsblanketten hos polisen, fyllde i och svarade nein på allt som hette krankheit, lämnade blanketten till optikern som gjorde synundersökning och stämplade pappret (de älskar att stämpla, har sett flera stämpelaffärer i stan) och så idag lämnade jag in ansökan och foto, visade uppehållstillståndet och mitt svenska körkort. Polisen stämplade, fyllde i mera och så tog dem körkortet! Det kommer skickas tillbaka ogiltigförklarat till Sverige. Istället får jag ett nytt schweiziskt. Känns lite konstigt faktiskt.

Kommentarer

Postat av: Per

Publicerad 2013-09-27 20:22:22

Haha, vilken kvällstidningsrubrik. Jag förstod nog att du inte hade åkt fast för fortkörning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela