karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Maken Tord gick över gränsen

Publicerad 2013-09-01 19:03:00 i Allmänt,

Lika underbart härligt det är att möta Tord när han kommer med tåget till Basel på fredagskvällen, lika vemodigt och trist känns det att vinka av honom på söndagen. Det går lite bättre för var gång, men jag kan fortfarande inte hejda tårarna när jag ska gå tillbaka till en tom lägenhet. Idag tog jag en nästan två timmar lång promenad och så försökte jag fokusera på positiva saker för att komma i bättre stämning. Som vår trevliga cykelutflykt idag tex, fast Tord gick över gränsen, eller snarare cyklade, över gränsen till Tyskland alltså. Här bild på Tyskland.
Vi såg gråhägern igen:
Tord kollar kartan.
Fika hemma på balkongen med nya utemöbler:
Nu längtar jag efter att Tord ska ringa från Zurich, och så längtar jag tills Kristin kommer hit på fredag!!!

Kommentarer

Postat av: ingrid

Publicerad 2013-09-01 19:30:27

hej Karin, kul att få läsa din blogg! Det är lätt att känna igen sig och modigt att du skriver om både trevliga händelser och när det känns mer motigt.

Svar: Tack för din kommentar. Den här bloggen är lite som terapi för mig själv, så om det tas emot väl är jag glad för det..
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-09-01 22:04:47

Jag längtar också mamma!

Svar: Härligt. Snart ses vi, och då kan vi cykla till både Tyskland och Frankrike.
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: ingela

Publicerad 2013-09-01 22:28:25

vad kul att läsa dina inlägg!!

Svar: Bra. Den här gången är det många som läst.
karinemigrerar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela