karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Bryssel

Publicerad 2013-09-15 21:35:57 i Allmänt,

Tord och jag fortsätter att ses i andra städer än Stockholm och Basel och denna helg valde vi Bryssel. Jag har aldrig varit där förut och hade ingen direkt förutfattad mening förutom att jag trodde att det skulle vara lite stelt och modernt, präglat av EU.Men så var det inte, stan var charmig och fin med kullerstensgator och gamla hus, inte minst grand place var imponerande. Man ser tornet på en av byggnaderna på bilden här:
Hallonöl var gott
På lördagskvällen åt vi på en krog och två damer satte sig vid bordet bredvid vårt och sa "bon soir". Jag tänkte var trevliga belgarna är som hälsar! Men när jag lyssnat en stund på hur de pratade med varandra, så tyckte jag det lät misstänkt likt Schweizertyska. Jag var tvungen att fråga, och mycket riktigt, de var till och med från Basel! På söndagen åkte vi ut till Waterloo och hälsade på familjen Klintstam som har bott där i många år. De visade sitt fina hus och bjöd på en fantastisk lunch.
Tänk att kunna hälsa på så där bara, det är lite kul att bo mitt i Europa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela