karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Mellan syren och hägg...

Publicerad 2013-05-21 22:50:49 i Allmänt,

--- åkte jag från Basel till Stockholm.
 
I Schweiz blommar syrenerna, men jag har saknat doften av hägg. Jag frågade en av bridgetanterna en kväll om det inte finns hägg här, och hon hade inte sett det under sina 25 år i alla fall. Därför blev jag extra glad när jag kom hem till Bromma sent i fredagskväll och möttes av den ljuvliga doften från trädet på tomten.
 
Så i år har jag upplevt våren baklänges. Först vitsippor och sen blåsippor. Först tulpaner och sen påskliljor. Och som sagt, först syren och sedan hägg. 
 
I stockholm träffade jag några goda vänner från AstraZeneca, det var supertrevligt som vanligt. Lite trevande i början, men sen kom vi igång som vi brukar med både skratt och allvarligt prat. Jag hoppas vi kommer ses snart igen.
 
Jag träffade också Lisa som var i Basel och hälsade på i vintras. Hon är den som bäst förstått hur jobbigt jag tyckt allting varit, fast allting egentligen är så bra. Underligt nog så var jag inte lika ledsen när det var Ok att vara det. Tack Lisa för din känsliga coachning.
 
En annan bra sak är att Tord och jag har fattat beslut om att inte fatta något beslut. Vi har beslutsstopp (och diskussionsstopp i ämnet framtiden) tills det har gått två år. Det känns skönt, vi kan fokusera på att leva här och nu och göra det bästa av det. Jag är helt klart i acceptansfas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa ander

Publicerad 2013-05-21 23:19:58

Jättetrevligt att ses Karin och du är så klok du, du tänker och gör så rätt. Fortsätt med det så kommer livet vara bra även om det är svårt ibland! Kram

Svar: Detsamma!
karinemigrerar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela