karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Inflyttningsfest

Publicerad 2013-03-10 17:03:00 i Allmänt,

Den här helgen i Basel har varit jättetrevlig.
 
Tord kom redan i torsdagskväll och det kändes bra hela fredagen att veta att han skulle vara hemma i lägenheten när jag kommer hem efter jobbet.
 
På lördagen hade jag bjudit till inflyttningsfest/housewarming/apero. Ni som varit på buffé på Järpstigen skulle känna igen menyn. Javisst, sherry- och ingefärsmarinerad kycklingfilé och getostpaj! Det blev verkligen lyckat och jag kände mig så glad att ha fått så många nya bra vänner här. Det var också roligt att Tord fick tillfälle att träffa dem. Det var tre från Danmark, två från Tyskland, en från Belgien, en från Schweiz (en granne), en från Indien och två från Sverige (varav en från Bollnäs precis som Tord). Det är verkligen intenationellt i Basel vilket jag gillar. här ser ni nästan alla:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela