karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Tillbaka från semestern

Publicerad 2013-07-28 16:54:57 i Allmänt,

Hej, nu är jag tillbaka i Basel igen efter två underbara veckor på Gotland, några dagar i Stockholm och en dag på Västernäs. Jag kan inte tänka mig en bättre plats på jorden än Sverige när det är sommar och vackert väder! Så härligt med lagom temperatur utomhus (inte för varmt), badbart vatten, frisk luft, ljusa kvällar och framför allt vacker natur som man får vistas i och ingen trängsel. Det har också varit roligt att träffa vänner och släktingar, så skönt att veta att allt detta finns kvar fast jag flyttat utomlands. Kanske är det just därför det inte kändes så jobbigt att komma tillbaka "hem" till Base i måndags. Jag trodde det skulle vara mycket värre än det var. Tvärtom har jag faktiskt börjat tycka om Basel lite grand. I tisdags tex löptränade jag med Inge och efter springturen simmade vi i Rhen. Det var jättehärligt att se Basel från vattnet. Mer om simning i Rhen i nästa blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela