karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Kusin Håkan och Kristina på besök!

Publicerad 2013-12-10 22:13:00 i Allmänt,

Minns ni tävlingen om vilket skivomslag det var som hade inspirerat en av mina bilder på väg till jobbet? Det var i alla fall min kära kusin Håkan som vann - rätt svar var baksidan på Abbey road
Håkan ville nu hämta ut sitt pris, en drink på Les Trois Rois, och han och Kristina kom och hälsade på sista helgen i november.
Det var jättetrevligt att visa dem Basel, fast de pratade mest hela tiden om hur det var i Bryssel när de bodde där ett par år. Som tur var hade Tord och jag nyligen varit i Bryssel och vi förstod vad de menade för det finns många likheter. Båda börjar på B (Tords inlägg), har spårvagnar, är rätt små gemytliga städer men med mycket kultur, har en internationell prägel och ligger centralt i Europa.
Vi gick runt i stan, åt Flammkuchen till lunch, shoppade på Peter Hahn (Kristina och jag köpte likadana rosa jumperset) och åt middag hemma i lägenheten på lördagskvällen. Håkan besökte två stämpelaffärer innan han slog till och beställde ett sigill (Håkan, jag har hämtat det nu). På söndagen tog vi 6:an till Fondation Beyeler och tittade på konstutställningar. De stannade ända till måndagen och hann med ett besök och lunch på Novartis Campus där jag jobbar. Mycket trevlig helg! .

Kommentarer

Postat av: Håkan J

Publicerad 2013-12-11 07:44:02

Hej, och tack själv för att vi fick bo hos er, och för den exklusiva drinken! Klart vi var tvungna att prata om Bryssel, ni skulle ju bara prata om Basel hela tiden! Man måste ju försöka fördela gracerna. Kram! /Håkan och Stina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela