karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Personal shopper

Publicerad 2013-08-25 21:18:13 i Allmänt,

Nu blir det äntligen ett riktigt (?) blogginlägg med tips på kläder inför hösten. I julas önskade jag mig NK i Basel i julklapp. Det fick jag inte, men väl ett presentkort på NK i Stockholm. Det använde jag till ett besök hos en personal shopper och den 10 augusti hade jag en tid. Det började med att han, en ung personal shopper/festfixare med en egen hip stil, intervjuade mig och undrade vad jag behövde. Öhh...ingenting egentligen men jag skulle vilja hitta stilen smart casual. Eller kan du göra mig till en Jacqueline Kennedy Onassis kanske? Tre timmar senare sågs vi igen och då hade han plockat fram en massa kläder för provning. Min syster Mia var med och dokumenterade (och hade synpunkter). Jag måste säga att personal shoppern var ett riktigt proffs. Allt satt bra och jag gillade nästan allting, En del saker hade jag aldrig plockat fram själv, så det var kul att få nya idéer. Jag blir nog inte en ny stilikon, men det här tyckte jag var fint och köpte:
Det hela var roligt och jag känner mig nöjd med min nya uppgraderade stil inför hösten. Och tack Mia för dina smakråd. .

Kommentarer

Postat av: Håkan J

Publicerad 2013-08-26 08:08:27

Klassiskt och elegant, tycker Kristina och jag. Hunden Lisen säger att hon hade föredragit joggingkläder.

Svar: Håller med, er alla tre.
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Mia

Publicerad 2013-08-26 08:46:04

Kul att få följa med och se hur de hippa och rika arbetar. Saknar dock bild på de röda skorna som jag ivrigt uppmuntade köp av. Anar fortfarande ett visst motstånd mot klackar.

Svar: Nej då, det blir mina favoriter, om ett tag... Jag ska fota dem och lägga i bloggen..
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Madeleine Jonsson Gille

Publicerad 2013-08-26 09:45:31

Superfint Karin!

Svar: Tack!
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Gunilla

Publicerad 2013-08-26 21:16:56

Snyggt! Lät som en roligt använd dag!

Svar: Tack. Ja, det var verkligen roligt och bra att få tips om hur man kan kombinera ihop en basgarderob, rekommenderas!
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Kusin Anna

Publicerad 2013-08-31 17:34:53

Å så fint, Karin! Låter som en väldigt rolig dag. Och väldigt snyggt, som alla skriver. Jag använder min Baselkjol var och varannan dag - den är så bra och passar till alla möjliga och omöjliga tillfällen!

Svar: Det gläder mig.
karinemigrerar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela