karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Vår i Basel!

Publicerad 2013-04-14 20:11:33 i Allmänt,

Äntligen har våren kommit på riktigt och folk gick man ur huse idag för att njuta av sol och värme!
 
Det blev helt plötsligt 25 grader varmt och strålande sol efter att ha varit kring 5-10 och regnigt senaste veckorna. Magnoliaknopparna svällde upp under dagen och har nästan börjat blomma. Det finns vitsippor, tulpaner och påskliljor i full blom och en massa andra blommor jag inte vet namnet på. Fåglarna kvittrar som galningar. Kan någon se vad det är för fågel på bilden?
 
Tord var här i helgen och idag njöt vi också av det fina vädret. Vi tog buss till en park som ligger nära tyska gränsen och gick ca en timme utmed en liten biflod till Rhen. Många var ut och gick, picknickade, cyklade eller var ute och rastade sina hundar. Här ska jag springa, det var svalkande med vattnet och skönt underlag.
 
Vi avslutade promenaden med lunch på en italiensk krog i Riehen, dyrt men mycket gott. Jag fick användning för solbrillorna jag fått av kära AstraZenecakollegor. Tack!
 
Det var som vanligt sorgligt att vinka av Tord vid tåget. Men lite bra kändes det ändå att vara kvar i det sköna vädret. Och han och jag ses igen redan på fredag.
 
 
  

Kommentarer

Postat av: Anna Karin

Publicerad 2013-04-19 17:23:53

Sannolikt en gråhäger säger en mig närstående medlem i Halmstads ornitologiska förening.
I så fall inte sååå fantastiskt (fast lite, tycker jag)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela