karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Au pair för en dag

Publicerad 2013-04-11 21:13:45 i Allmänt,

Min syster Mia hälsade på i helgen för att få sin 60-årspresent - spa i Basel. Jag hade också erbjudit henne jobb som au pair hos mig, skulle inte det passa bra nu när hon gått i pension? Hon skulle få provjobba först, man vet ju inte hur det skulle gå annars.
 
Hon kom på fredagkväll och stannade ända till tisdagen. Underbart med sällskap så länge. På lördagen gick vi på stan och jag hittade en grön (älsklingsfärg just nu) tiffanylampa som jag köpte. Mia hittade en snygg skjorta och T-shirt. På söndagen åkte vi till ett spa i Reinfelden som tar saltvatten från en källa. Det var jättelyckat, vi stannade i 5 timmar och provade allt. Dit ska jag åka igen.
 
Så var det då dags för provanställningen på måndagen. Jag måste säga att hon var helbra, hon tvättade kläder, plockade ur dsikmaskinen, lagade mat och tipsade om prylar jag borde skaffa till lägenheten. Skämt åsido - vilken fantastiskt snäll syster jag har! Tack Mia! 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna Karin

Publicerad 2013-04-11 22:39:30

Systrar är bra. Anställ henne, vetja!

Postat av: Mia

Publicerad 2013-04-12 09:03:06

Arbetsförhållandena var gräsliga! Man fick arbeta i en iskall källare där ljuset stängdes av hela tiden. Rapporterar signaturen "Anonym"

Postat av: Mia

Publicerad 2013-04-12 09:07:04

Fortsätter bara om jag får en sån där liten varm städrock som de andra tanterna hade

Svar: Det kan jag ordna, rimligt krav.
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-12 20:40:52

Kan vi inte dela au-pair...?

Postat av: Per

Publicerad 2013-04-13 10:16:45

Kul att läsa att min storasyster sköter sig. Saltvattenspa verkar härligt, det vill jag också besöka!

Svar: Du skulle älska det. Välkommen hit! Du kan få jobb som handyman.
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Per

Publicerad 2013-04-14 21:03:45

Visst, vad skall jag fixa?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela