karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Resan till Basel

Publicerad 2012-10-02 20:37:34 i Allmänt,

Jag ångrade mig redan när jag klev in i bilen till Arlanda, och tårarna började rinna nerför mina kinder. Hur ska det gå, vad gör jag, varför lämna detta underbara Bromma, varför vara ifrån min älskade familj. "Acceptera känslorna, låt dig inte luras av negativa tankar, möt motståndet, du klarar det jättebra" ekade i mitt huvud och jag andades djupt. Det hjälpte något, men tårarna fortsatte rinna.
 
Väl framme blev jag mottagen av en vänlig kvinna som visade mig runt och skjutsade mig till den temporära lägenhet jag ska bo i. Den var fin! Modern, rymlig möblerad tvåa med gångavstånd till jobbet. Telefon fanns också och jag ringde genast hem. Efter en pratstund med maken, son och döttrar kändes det bättre.  
   

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2012-10-02 22:00:19

Du kommer klara allt galant. Jag är så stolt över dig! Längtar tills vi får komma och hälsa på dig :)

Postat av: Madeleine Gille

Publicerad 2012-10-04 10:42:32

Det kommer att gå jättebra! Du är så duktig och modig. Men Bromma känns tomt utan dig.

Kram Kusin

Postat av: Mia

Publicerad 2012-10-07 19:13:54

Jag är säker på att du kommer att trivas jättebra i den kontinentala miljön. Jag ser fram emot shoppingresorna och ser framför mig hur vi sitter på kafe i vackra kläder i eleganta Basel.

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-10-07 21:28:13

Lycka till, Karin. Tråkig utan min joggingkompis... Kul med bloggen. Jag kommer att följa dia äventyr. Det kommer säkert att bli bra. Bra att skaka om tillvaran ibland och skapa spännande minnen, även om det kan kännas lite tufft ibland.
Jag har själv bytt land 2 gånger (Frankrike och Sverige) och vet att det är ups och downs då, men alternativet är en mycket slätare och tråkigare tillvaro. Sen kan man ju alltid flytta tillbaka om man inte trivs längre...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela