karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

Första dagarna på jobbet

Publicerad 2012-10-02 22:02:00 i Allmänt,

"Welcome day" på jobbet kändes bra och jag träffade en massa andra förväntansfulla nya medarbetare, många i samma situation som jag. Andra dagen var det introduktion på ett annat ställe i Basel, och jag gick på en bro över floden Rhen och såg bergen runtomkring, det var jättevackert. Lite kyligt på morgonen, men soligt och varnt på eftermiddagen. 
 
På måndagkvällen tog jag spårvagn ner till marknadsplatsen i Basel för att köpa adapter - men alla affärer stängde halv sju. McDonalds var öppet i alla fall och jag åt en hamburgare - skönt att känna igen smaken av en Big Mac! Där känns det heller inte konstigt att äta ensam.  Sedan hittade jag en öppen mataffär och handlade motvilligt lite middagsmat för resten av veckan. När jag är själv brukar jag dricka te och äta jordnötter, men jag har lovat att äta ordentligt.
 
På tisdagen tog jag en lång promenad för att återigen försöka köpa adapter, vilket lyckades denna gång. Har uppdaterat linked-in, läst e-post, kollat face-book. Måste börja skypa också. Tack och lov för internet!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kusin Anna

Publicerad 2012-10-03 20:43:39

Tack och lov för internet! Det ska bli så kul att följa ditt nya liv, Karin. Kommer du "hem" till IVAs årsmöte?

Svar: Hej Anna,Jag den festen vill jag inte missa! Vi ses då om inte förr.
karinemigrerar.blogg.se

Postat av: Mia

Publicerad 2012-10-07 19:15:44

Glöm inte att de har stängt på söndagar också

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela