karinemigrerar.blogg.se

Karin har fått jobb i Basel, Schweiz och berättar om flytten, livet och hur det är att möta en stor förändring.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR...

Publicerad 2012-12-20 23:26:45 i Allmänt,

...önskar jag alla kära trogna och nya bloggläsare!
 
Idag var sista dagen på jobbet för i år. Jag tänkte när jag gick därifrån - efter att ha skakat hand med kollegor (man kramas inte, det är mycket formellt fast ändå trevligt här i Schweiz) - att det känns ju väldigt bra att ha ett jobb att komma tillbaka till efter nyår. På AstraZeneca i Södertälje läggs forskningen som bekant ner, och alla har inte klart vad de ska göra härnäst. Så jag är väldigt glad över den här möjligheten jag fått och jag är faktiskt lite stolt över att det har gått bra och att jag hunnit med så mycket sedan jag emigrerade den 1 oktober:
 
Jag har börjat ett nytt jobb, flyttat två gånger, skaffat en lägenhet, lärt känna nya kollegor, fått nya vänner från tre olika länder, åkt hem till Sverige 6 gånger, sprungit ett millopp, börjat styrketräna på gym, varit på bal, gått på två konstutställningar, åkt skidor i alperna en helg, åkt till Freiburg en lördag, köpt en garderob/tre lampor/två sängar/en tv (smart-tv som det stod om i svenskan häromdagen)/dammsugare/strykjärn/strykbräda, öppnat nya bankkonton, skaffat försäkringar, abbonerat på tv/internet/telefon, tagit emot besök från döttrar,son och en kompis,  Det jag inte gjort är att åka till Indien och lära mig yoga vilket var min ursprungliga plan i våras. Jag får hitta mig själv nån annan gång.
 
Nu ska jag ta det lugnt hemma i Sverige och inte göra någonting nytt. Bara njuta av härliga gamla traditioner och vara tillsammans med maken en lite längre period, träffa familj, släkt och vänner.
 
Återigen,
 
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
 
Karin
 
  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela